Zarażamy radością

Dzisiaj chcę się z Tobą podzielić moimi ostatnimi wrażeniami z wydarzenia organizowanego na mojej uczelni. Ale, ale…najpierw mam dla Ciebie zadanie. Zainteresuj się jakie są fundacje, wolontariaty, organizacje charytatywne w Twojej okolicy. Sprawdź jak możesz im pomóc, w jakich akcjach możesz wziąć udział. Przecież można połączyć przyjemne z pożytecznym…pójść na koncert charytatywny, pobawić się, poznać nowe osoby, które tak jak Ty chcą czynić dobro, a tydzień wcześniej darować sobie wyjście do kina czy na imprezę i daną kwotę przeznaczyć na datek w celu pomocy komuś.

W tym tygodniu na mojej uczelni organizowałam warsztaty edukacyjne wraz  z Fundacją Zarażamy radością. Było to dla mnie wielkie wydarzenie, ze względu na to, że wiele pracy włożyłam w organizację ich. Ale zacznijmy od początku! Fundacja składa się przede wszystkim z trzech osób:

Paweł Romański (Oligofrenopedagog i dogoterapeuta, trener integracji społecznej, szkoleniowiec, Prezes Spółdzielni Socjalnej Inicjatywa)
Kasia Golonka (jeden z fundatorów i założycieli Fundacji „Zarażamy radością”, Członek Zarządu Fundacji, prawnik, prywatnie mama niepełnosprawnych dziewczynek Zosi i Antosi)
Mateusz Laskowski (jeden z fundatorów i założycieli FunWarsztaty)

Krótki spot reklamowy Fundacji:

We wtorek gościnnie mogłam również ja przemawiać 🙂 Warsztaty polegały na wejściu w  życie i  poznaniu osób z niepełnosprawnością. Właśnie! Kluczową sprawą jest to sformułowanie – osoba z niepełnosprawnością, a nie osoba niepełnosprawna. Bo przecież każdy z nas ma pasje, zainteresowania, emocje i prawo do rozwijania się. Niech problemy ze zdrowiem nie będą naszą łatką, niech nie przytłaczają nas.

W czasie warsztatów można było dowiedzieć się :
– jak czuje się osoba z autyzmem w czasie zajęć szkolnych (to naprawdę trudne zadanie kiedy mózg nie współpracuje z ręką, a w dodatku pedagodzy nie są odpowiednio przystosowani)

– że osoby z autyzmem odbierają wszystko bardzo dosłownie, nie umieją podejść do sprawy z poczuciem humoru, nie rozumieją czemu mówi się para spodni, skoro to są tylko jedne spodnie 🙂

– jaka jest różnica między osobą ociemniałą a niewidomą

  • niewidomy – nie widzi od urodzenia
  • ociemniały – stracił wzrok w trakcie swojego życia, łatwiejsza jest współpraca z nim, ponieważ zna już kolory, kształty, podstawowe przedmioty

– uczestnicy mogli posłuchać nietypowego podejścia do choroby Zosi i Antosi, córek Kasi, która nie jest typową matką dzieci z niepełnosprawnością. Jeśli chcesz poznać ich historię zapraszam Cię na ich stronę (Zosia i Antosia)

– również ja powiedziałam kilka słów o sobie, o moich przeżyciach, stereotypach panujących w społeczeństwie na temat osób chorych

– była szansa przejechać się na wózku inwalidzkim

Z jednej strony jestem szczęśliwa, że odbyły się te warsztaty, a z drugiej czuje niedosyt względem pracy włożonej w organizacje. Przede wszystkim to, że przybyło tak mało osób, na tym chyba najbardziej się zawiodłam. Ale i tak strasznie dziękuje osobom z Fundacji Kasi i Pawłowi, za ich ogrom wiedzy przekazanej w sposób zrozumiały dla każdego, ponieważ nie były to suche informacje tylko przykłady z życia, dowiedziałam się również kilku nowych rzeczy, mimo że w tym świece obracam się od zawsze, nie jest mi to obce 😉 wiem, ze strasznie mało mówiłam, ale to i przez stres jak też takie zawiedzenie moich ambicji. Ale jeśli byłaby taka okazja, ze organizowane by były kolejne warsztaty i miałabym okazję współpracować z Zarażamy radością  to jestem chętna 😀

Najlepszym wynagrodzeniem całej organizacji warsztatów, oprócz oczywiście zdobytej cennej wiedzy, było to gdy jadąc windą z jedną z uczestniczek tak wyglądała nasza rozmowa:
Ja: – I jak Ci się podobało?
Ona: – Super! W ogóle nie wiem co powiedzieć, a rzadko kiedy tak mam. Podziwiam Cię, jesteś silna 🙂
Po tych słowach mnie uściskała…chyba nie ma lepszego podziękowania, nawet oklaski by nie sprawiły mi takiej przyjemności.

LICZY SIĘ ROZMIAR TWOJEGO SERCA, A NIE DŻINSÓW CZY TYM BARDZIEJ PORTFELA ❤

I tak na koniec piosenka, która wyraża dokładnie to co nie raz czułam, wsłuchaj się w słowa

Skomentuj

